måndag 24 november 2008

kom och slå sönder min värld, det är allt jag begär

Jag är nyss hemkommen. På väg hit blåste snörkorn mig i ansiktet och vinden letade sig in mellan kläderna på mig och hela vägen tänkte jag på bastu och glögg. Jag höll på att dö av kyla.

Under hela dagen har jag velat lyssna på två låtar; Thoméegränd med Vapnet och Flen/Paris med Kent. Så nu har jag gjort det. Nu lyssnar jag på Kents The Hjärta & Smärta EP och tycker att det passar alldeles utmärkt i mörkret när jag sitter och dricker glögg.

I Norrköping är det decimeterhög snö. Här är det inte ens en millimeter med snö. Jag känner att jag vill ha snö. Och julkalender. Ljusstake i fönstret och ljus på borden.

Och värme.
Sommar.
Spanien.
Värme.

4 kommentarer:

Pausfogel sa...

Bastu och glögg - you can have it her, when ever you want, dear!
Typ som ett julklappsrim där, fast utan julklappar men med mandeln i gröten!

Anonym sa...

du bor ju i typ värsya vinterparadiset! fränt värre.
glögg på stan på söndag (skyltsöndag)?

Pausfogel sa...

Jag har väl inte blivit uteliggare, vem tar du mig för?(frågetecken)
du, jag, te (eller glögg) och neela(utala: nila utläses: tuff brud i lyxförpackning)! sounds like a deal to me!
om vi har mjölkfritt margarin blir det nybakta kanelkakor också!

Anonym sa...

Låter perfekt. När händer detta?