tisdag 18 november 2008

hejsoverduväckerjagdigdetärsnöutekomkomkom!

Okej, just nu undrar jag; vart är snön? Vi är ju faktiskt mer norr upp än vad jag brukar vara och i Norrköping har det faktiskt snöat. Men inte här!? Fel fel fel fel fel är det!

Jag vill vakna upp en lördagsförmiddag och se massa snö när jag tittar ut genom fönstret och ringa någon och säga "hejsoverduväckerjagdigdetärsnöutekomkomkomkomviåkerpulka!" och personen skulle morgonharkla sig och säga att vi inte har någon pulka och jag skulle säga "detgöringetvigårtillbrioellervadleksaksaffärenheterochköperen!" och personen skulle tveka lite men innan den hann säga något skulle jag snabbt säga "jagstårutanförditthusomenkvart!" och sedan lägga på. Strax därefter skulle det plinga i min mobil av ett sms där det stod "vi säger 20 minuter!" och sedan skulle vi köpa den billigaste pulkan och hitta den tuffaste backen i hela stan och åka tills vi var alldeles slut.

Det är vad jag önskar nu. Att få snö och att få vara barn.

Inga kommentarer: