onsdag 19 november 2008

jag måste vara sjuk sjuk sjuk

Igen vaknar jag och huvudvärken har inte gått över. Istället har den blivit vän med halsont och iskallhet. Jag hatar att det blir så här under projektet! Jag förstår att det inte är läge att gå till kontoret idag och det ska jag inte göra heller men det kom jag fram till efter att först ha ringt min pappa och pratat om det med honom. Ska det vara så att man inte ens vågar vara hemma när man är sjuk?

Jag tänker att är jag hemma så missar jag ju saker i skolan och projektet kommer inte lika långt som det annars skulle ha gjort och då kanske det blir ett dåligt genomförande om några veckor. Och ett dåligt genomförande påverkar massa fler människor än vad det gör om jag går till kontoret. Jag är ju bara en så om jag går dit påverkar det bara mig. Ställningen är alltså massa människor vs. bara mig. Inget svårt val, egentligen.

Min pappa säger att jag måste vara hemma och tänka på mig själv och försöka bli frisk. Det förstår jag att jag måste men det är svårt för det är så jobbigt och jag tror att min grupp tror att jag ljuger och är hemma bara för att jag är lat. Så är det inte.

Inga kommentarer: