lördag 1 november 2008

inatt när vintern kom

Klockan slog tolv och det blev november; blev vinter. När jag vaknade förväntade jad mig snö men det enda som fanns var frost och minusgrader. Jag nöjde mig med det och tyckte att vanliga tunna tygskor skulle funka perfekt när de inte behövde trampa omkring i snö. Så jag tog på mig dem och gick ut. Det var inte så smart gjort, det märkte jag efter några timmars köande då fötterna kändes som två isblock. Dock hade jag varit intelligent och tagit på mig en vinterjacka. Go mig! Jag kände mig ganska duktig eftrsom den värmde mig bra. Men den värmde inte mina händer så jag skickade iväg ett sms till min pappa och bad honom komma med ett par vantar till mig. Det gjorde han. Han kom också med ord om att jag var galen och så var han vänlig nog att berätta att själv skulle han gå hem och sätta igång en varm och skön bastu. Så här efteråt kan jag känna att värmen som var inne på Flygeln under konserten faktiskt inte var långt från bastuvärme så jag är inte avundssjuk; jag fick ju både Håkankonsert och bastu. Samtidigt!

1 kommentar:

Anonym sa...

vintern här är riktigt skön, gillar sol och minusgrader!