lördag 8 november 2008

"jag vill bli som dig"

Marcus Birro är tillbaka. På bloggen. Bra! Heja! Dock har de där människorna som fick honom att först stänga ner bloggen inte slutat dumma sig ännu utan istället börjat skicka ut mail i hans namn. Jag förstår det inte alls. Vad är det roliga i det?

Jag har vunnit två biljetter till Birros pjäs Svarta Vykort men insett att jag inte kommer kunna gå och se den eftersom det är projektgenomförande då och jag befinner mig i Stockholm och inte har nån chans att ta mig till Norrköping. Det är tråkigt. Det är mycket tråkigt. Jag tror pjäsen hade varit fantastiskt, precis som allt annat han gör. Jag hade velat träffa honom och tacka för allt, berömma honom, säga att han är modig som inte ger upp utan istället står upp för sig.

Detta är taget direkt från hans blogg;

- Jag vill bli som dig, sade en av studenterna som var på Tv 4 igår och jag såg honom i ögonen och sade:

- Då väntar femton år av alkoholmissbruk, minst lika länge i total misär och ensamhet för att du ska få glädjen att sälja små tunna diktsamlingar och romaner om kärlek. När du väl nått någon form av erkännande kommer du få springa gatlopp i media och på internet. Du kommer få så jävla mycket skit att det kommer täcka dig till öronen. Du kommer få mycket uppskattning också men eftersom du är så jävla fucked up kommer du inte ha möjligheten att ta åt dig av det, utan bara lyssna på idioterna som vill göra dig illa. Vill du fortfarande bli som jag?

- Ja.


Vad säger man? Heja!

Inga kommentarer: