lördag 31 januari 2009

äckellista

Saker jag inte klarar av fullt så bra som jag klarar av andra saker;
1. Folk som snyter sig offentliget (obs! jag kan gilla det här folket då de inte snyter sig offentliget). Jag tycker bara det låter äckligt och tycker inte att tanken på vad det är som strömmar ut ur deras näsa är så fräsch. Usch. Fy. Blä.
2. Lukten av kålpudding. Det luktar som det hemskaste som finns och det luktar överallt. Kan hända att jag hellre skulle sitta och lukta på surströmming en timme bara jag slapp vara i ett kök där någon lagat kålpudding.
3. Korvkiosker (och/eller liknande) som serverar vegetariskt. Eller okej, själva stället har jag inget emot, det är mest det att jag oroar mig för att de steker det vegetariska (det som de inte friterar då, såklart) på samma ställe där de steker köttet. Om jag beställde vegetariskt och fick det med ett lager av använd köttstekarolja runt om så skulle jag antagligen dö.
4. Disk som bara står dag efter dag och som inte är min egen. Det spelar ingen roll om det är hemma hos mig själv eller hemma hos nån annan; jag vill bara diska upp det!


Om alla de är fyra punkterna på nåt sätt skulle hända mig samtidigt så skulle jag förtvina. Fort.

Inga kommentarer: