fredag 30 januari 2009

jag ratar Håkansignering

Idag hade vi peppmöte. Då fick vi ett varsitt "problem" relaterade till våra projekt, som vi skulle lösa. Mitt problem var detta:

"Demofestival i Göteborg
Du projektleder vad som ska bli den största demofestivalen i Göteborg. Göteborgs stad backar upp med pengar och demoskivorna ramlar in i strid ström. Du är övertygad om att festivalen kommer bli en succé. En dag dimper det ner ett mail i din inbox där det står:
Tjena, Niklas på Luger här. Hörde att du ska göra en demofestival i Göteborg. Vi arrangerar som du säkert vet Way Out West i Slottsskogen i augusti. Vi skulle vilja synas på din festival eftersom vi tror att mycket ny publik går att hitta där. Det blir en PR-grej och så tar vi med oss Håkan (Hellström alltså) som signar lite skivor och kör tre akustiska låtar. Vad svarar du och vad gör du?

Först, KOOL att Håkan kommer till min festival om jag bara säger ja! Jä! Men sen, detta blir mitt svar;
"Jag vill att det ska vara min festival och inte att folk tror att det är en del av Way Out West, något som jag tror kommer hända om ni tar en för stor roll under festivalen. Jag kan gå med på att ge er en stund på scenen då ni har tid att berätta om er festival, men inte mer än så. Visst kan Håkan få spela men jag tror inte att signeringen är en så bra idé eftersom den kommer ta för stort fokus från det som festivalen faktiskt har valt att fokusera på och lyfta fram, nämligen deomscenen."

Inga kommentarer: