fredag 2 januari 2009

Jäää!

Om mindre än sex timmar går jag in i en bil och åker till den där flygplatsen i Olso, Gardemoen eller hur den nu heter. Kul. När ska jag hinna sova och vakna för att vara pigg? Men kul på riktigt.

Folk bara pratar om krig och döda hav. Tip top. Jag hoppas det är varmt för det är det inte här, inte ens nu när mitt element har blivit fixat av självaste hyresvärden. Dåligt.

Jag har packat men säkert glömt allt. Så går det ibland. Jag har gäspat mig igenom dagen. Och jag var på banken hos en som jag aldrig hade varit hos tidigare. Ny? Jag blev nyrik även fast det bara handlade om mina egna pengar.

När ska de ta ner julgranen från torget?

Vi har ett köksbord och riktiga stolar. Och två discokulor.

Mitt rum ser ut som en krigszon. Det gör inte jag längre. Bra det. Heja mig! Nu får jag inte träffa Jenny imorgon. Tråkigt. Men 24 kronor till eller från Olso är inte mycket. Det får att firra.

Nu ska jag sova. Och komma ihåg att packa med mitt busskort. Det hindrar fattigdom. G'natt.

Inga kommentarer: