fredag 23 januari 2009

Göteborg är vinter, snart är det vår, jag lovar. Bara några veckor kvar av kylan sedan slutar staden sova

Göteborg är blött och lite snö, smsar Jimmie mig. Att det är blött förvånar mig inte. Att det var snö hade jag hoppats slippa. Jenny kommer till Göteborg. Det gör mig glad.

Helgplan:
komma fram och åka spårvagn tills jag kommer fram igen. Träffa Jenny och Jimmie. Träffa Affe. Träffa Palla. Äta Kellyspizza med Palla och kanske andra. Gå till Gullbergskaj. Gå till bakom Operan och kolla på lyftkranarna. Gå upp till Skansen Kronan om jag känner att jag orkar. Inte äta glass med plastsked i snö och minusgrader. Kanske träffa Ellen? Kolla mig nervöst om efter spårvagnskontollanter. Kanske träffa Simon om hans mobil kommer tillrätta igen. Få Nugatti som Jenny tagit med sig från Oslo till mig. Kanske jaga morgonen längs avenyen. Dricka massa te. Gå i skivbutiker, skivbutiker och skivbutiker!

1 kommentar:

Pausfogel sa...

Det låter underbart! KRAM!