torsdag 18 december 2008

julfika

Jag vet att jag är lite seg men det har vart mycket på sistonde. I alla fall... i söndags kom Karin och hälsade på mig. Hon hade med lussebullar, kanelkakor, julte, ljus och en lingonkrans. Jag bidrog med glögg och mandlar och russin och sedan tog vi och firade tredje advent. Det var trevligt. Kristet, kanske en del skulle säga. Ja, jo, det kan man tycka. Men vi la inte in några kristna värderingar under firandet. Det var inte ens nåt firande. Det var mer julfika med tre tända ljus. Ja.På söndag är det fjärde advent. Då kan man fira. Eller julfika. Med fyra ljus. Eller tre, om man så vill. Eller fem. Jag är kvar i stan. Bring the lussebulls and I have the glögg. Fint som pärlplattor!

1 kommentar:

Pausfogel sa...

Julfika till advent är ett måste! Annars kommer man omöjligt i den rätta julstämningen! Jag känner på julstämningen i Uppsala och vandrar gator och gränder upp och ner i jakt efter några perfekta julklappar. Om de inte infinner sig så får det vara. Men jag hyser förhoppningar! Och med en karta i min hand, inte vilken karta som helst utan den med bäst second hand + loppis-shopping utsatt så kan inget gå snett! Julen here I come!

hantics