måndag 8 december 2008

det stinker från en pissoar och jag hör hur några pratar

Så, nu är det färdiggenomfört; projektet. Ojojoj. Det var så skönt att komma tillbaka till Arvika. Det var så lugnt. Stockholm stressar nästan ihjäl mig varje gång jag kommer dit men här... så lungt och nästan inte en människa ute. Det gick att andas igen.

Hur har helgen varit? Fram och tillbaka. Torsdagen var jag mest sur. Erik och jag var och handlade och det slutatde med två överfulla vagnar och två korgar. Sedan skulle vi, utan bil, frakta allt dit vi skulle. Det var tungt och jag gnällde nästan vid varje steg. Sedan på väg tillbaka dit vi bodde så uppstod en diskussion om huruvida vi sulle ha kött eller inte. Då var jag trött och slutkörd så jag blev jättesur. Det var ju ändå jag som bestämde vad för mat det skulle vara och det hade jag gjort för flera veckor sedan och då hade alla godkänt mitt förslag. Dessutom fattar jag inte människor som klagar på vegetarisk mat;
-Jag behöver kött!
Kanske det men en helg klarar man sig. Och dessutom blir det jättemycket extra arbete om man ska laga flera rätter.
Sedan stod vi på fel perrong och missade tunnelbanan.
-Där går vårat tåg, sa jag.
När vi insåg att det faktiskt gjorde det gick vi över till andra sidan och fick vänta i tio minuter. Jippie. Humöret var på topp.

Resten av helgen gick relativt smärtfritt fast med vissa felsteg. Men felsteg kan vara bra för hur ska man kunna gå rätt igen om man först inte går fel? Det är frågan.


Helgen får kanske en 3 i betyg. Hm. Ja. Inte mer än så. Möjligtvis mindre. Så är det. En 3 är godkänt och inte mer än så.

2 kommentarer:

The girl with the thorn in her side sa...

3 av 5 eller 3 av 10? Jag gissar 3 av 10. Fast det kanske är helt fel.

Jag ger vår egen helg 6 av 10 iallafall! Vissa stunder 7. 10 när jag fick lära mig att vika en sådan där trana i papp!

Linda sa...

3 av 5. Fast det var en femma när jag fick ta hand om en fem veckors gammal bäbis hela söndagseftermiddagen. Det var fint.

Då får lära mig vika en trana!