onsdag 31 december 2008

don't waste time now there's so much to catch up/2008

Folk verkar vara nöjda med 2008. De säger att de gärna skulle vilja ha samma år igen. Jag förstår inte riktigt. Det kan vara så att jag har dåligt minne eller bara dåliga minnen. Jag vet inte om det bra har dominerat det dåliga i år eller tvärtom.

Jag kommer ihåg fantastiska människor och nätter då det inte sovs utan bara pratades och skrattades. Och dagar då vi gick omkring och filmade en strumpa i Oslo. Jag minns köande till fantastiska konserter och total eufori efteråt och jag minns fina, upplyftande sms och hud nära nära och små tysta ord viskandes in i mitt öra. Och jag minns soluppgången från ett tak i Göteborg och den vackraste morgonen någonsin i en sovandes storstad. Och jag minns skärgårdsbad innan sommaren riktigt värmts upp och inomhusbad när vintern hade kylt ner allt. Jag minns raka tänder och paket efter paket med skivor på posten och jag minns låtar jag matchade med händelser och platser och jag minns hur jag såg på Fucking Åmål när tåget åkte förbi Åmål och jag minns Trollhättan med oranget hår och Almedal.

Men jag minns också obekvämhet. Och förvirrade känlsor och ångest och hål och nedfall efter nedfall och tankar på lösningar som förr gav mig lugn. Och jag minns sjukskrivningar p.g.a. brustet hjärta och trasigt inre. Och jag minns låtsasfasader och en enorm rädsla för att de skulle falla och avslöja sanningen. Jag minns ensamma nätter då jag skakade av tårar och rädsla och inte kunde se en fortsättning.

Men det blev en fortsättning. Och jag hoppas det blir en god sådan.

---
Årets
konsert: Kent på Peace & Love och Håkan Hellström i Oslo
köpta skiva: My Darling YOU!- The winter will take us all
borttappade skiva:
My Darling YOU! - The winter will take us all
skiva:
Emil Jensen – Emil Jensen
sorgligaste:
de sista minuterna på Wendelsberg när jag var tvungen att åka från Jenny och all trygghet som vi hade byggt upp under ett år bara försvann.
lyckligaste:
När jag väntade på insläppet till Håkans spelning i Olso och Jenny satt med mig och Håkan kom ut och pratade med oss och jag typ bröt ihop så fort han vände ryggen till.
lyckligaste igen: morgonen på taket på Världskulturmuséet.
plats: Arvikas festivalområde på hösten
plats igen:
Stickys med Tosse och Emilia. Vi dansar så snyggt att inga andra vågar sig upp på dansgolvet innan tolv!
köp:
Mitt hårspray som luktar bland det godaste jag vet.
misstag:
att jag öppnar armarna, förlorar mig och känslorna faller fritt alldeles för lätt
bristvara:
sömn
överkonsumtion:
huvudvärkstabletter

Inga kommentarer: