onsdag 22 oktober 2008

Stockholm blir aldrig min stad

Det fanns tre alternativ; gå på nycirkusföreställning i Alby och åka bil hela vägen från Stockholm till Göteborg inatt; åka tåg till Göteborg klockan 6 imorrn bitti eller åka tåg klockan 20.10 idag. Valet var ju ganska självklart. Trots att det är trevligt att åka bil om natten så är det ännu trevligare att vara lite längre i Göteborg. Så nu är jag på tåget. Tip top!

Idag har vi mest åkt tunnelbana, känns det som. Där emellan har vi hälsat på i cirkusbyn i Alby, kollat på en slags bio inne i stan, hälsat på Kaospiloterna och varit på Riksteatern. Och sett kändisar! Eller i alla fall Bob Hansson. Jag var den enda som blev impad. Jag var också den enda som visste vem han var vilket betyder att jag var den enda som var allmänbildad.

Imöra blir'e lite påhälsning på Järntorget och workshop med Kulturverkstan eller hur de heter och sen nå annat och sen ska jag åke bil i dretmånga timmar tillbaka till Arvika. Sen ska jag nog sova hela fredagen, eller i alla fall till kvällen då det är Klubb Tajt. Det ska bli töfft!

---

Stockholm ger mig stress. Nja, inte min stad.

Inga kommentarer: