fredag 24 oktober 2008

fem enkla saker (låtar)

Jag har ju åkt lite bil de senaste dagarna (Arvika - Stockholm, Göteborg - Arvika). Bilresor kan vara trevliga, speciellt om man har bra musik att lyssna på. Dock så åkte jag inte ensam utan med åtta andra. I samma bil. Därför kunde jag inte spela vad jag ville hela tiden. Som tur var kom en av de andra åtta på den bästa idén; att alla skulle skicka fem låtar var åt henne så skulle hon sätta ihop en blandskiva där alla skulle få höra sina låtar. Genialiskt! Här nedanför presenteras mina låtar och en liten motivering om varför jag valde just de låtarna.

Detektivbyrån - E18
Från Arvika går väg E18. Den åkte vi på.

Håkan Hellström - En vän med en bil
Ja, jo, vi körde ju bil. Och det var en ur klassen som körde. Titeln och förklaringen kan inte bli tydligare.
"och vi åkte långt bort"

Laakso - Västerbron
Västerbron ligger i Stockholm. Vi åkte till Stockholm. Eftersom jag har inte har så många låtar som tydligt handlar om Stockholm fick det bli den här, trots sin dystra text. Dock är det en vacker låt.

Maia Hirasawa - Gothenburg
Göteborg var den andra av de två destinationerna vi åkte till så därför var denna låt given.
"Gothenburg I came back to you
Now you be nice to me, then I´ll be nice to you"

Navid Modiri & Gudarna - Hisingen luktar gräs
Hisingen ligger i Göteborg. Vi åkte till Göteborg. Dock inte till Hisingen men det finns annat i låten som passsar in;"Första staden till den andra" t.ex.

Inga kommentarer: