fredag 31 oktober 2008

alla dansar och jag tänker är du också själv, var är du ikväll?

1. Håkan spelar i Karlstad ikväll. Jag är inte där trots att jag egentligen borde vara det. Men jag visste inte spelschemat när jag bokade biljetter till Norrköping och därför slutade det så här oturligt. Han får helt enkelt klara sig utan mig ikväll. Det brukar gå ganska bra, i alla fall utåt sett. Sen brukar han ringa efter konserterna och säga; "Alla dansade och jag tänkte; är du också själv? Var är du ikväll?"

2. Alla kommer dansa till det tuffa bandet på Korner idag. Eller nej, fel! Alla utom jag kommer dansa till det tuffa bandet på Korner idag. Sorglig sanning. Vore jag många-peng-iär skulle jag tåga upp till Arvika med nästa tåg och tåga tillbaka ner till Norrköping med första tåget imorgon bitti. Men så är inte fallet. Så ja..."alla dansar och jag tänker är du också själv, var är du ikväll?"

3. Jag blev bjuden på supermegavärsta partyt imorrn. Wow, tufft! Yeah, men det är i Värmlands största småstad; Arvika och jag är fortfarande i Norrköping då. Det finns supermegavärsta partyt här med, på Carl Johan, fritt inträde och tuff DJ men nu är det så att alla jag en gång kände i stan har flyttat härifrån och jag tänker inte gå på supermegavärsta partyt ensam. Fan. Denna kväll (efter Håkans spelning) kommer verkligen bli "alla dansar och jag tänker är du också själv, var är du ikväll?"

Inga kommentarer: