onsdag 13 januari 2010

misströsta inte, det kommer en vår!

Idag skulle jag på teater. Jag hade sett fram emot det länge. Så när klockan blev dags gav jag mig iväg. När jag kom fram och in stod en stor skylt. "Krossad är inställd pga sjukdom". Jaha? Jag gick till disken och kollade läget och där visste de vad jag hette för de hade försökt ringa mig hela dagen. Jag sa att min telefon hade legat på laddning och jag inte hade varit hemma. Vad skulle jag annars ha sagt? Att jag inte svarar när dolt nummer ringer? För det gör jag inte. Näh, jag sa min inövade lögn som jag hade tänkt använda imorrn om de inte skulle ge sig.

I alla fall så var det inställt och jag fick en ny biljett till nästa vecka. Sedan gick jag ut i kylan igen. Det kändes inte så fränt att åka direkt hem igen så jag gick till Ica Focus. Världens bästa Ica! På väg dit gick jag förbi Liseberg. De hade världens bästa budskap på en skylt:
"Misströsta inte. Det kommer en vår!"
Och visst gör det det. Men just nu är det svinigt kallt.

Inga kommentarer: