fredag 29 januari 2010

the matblogg goes on

Matbloggen har haft lite paus. Fast det betyder inte att jag inte har ätit, bara att maten har varit för ful och/eller ointressant för att blogga om. Men idag är den tillbaka för idag har jag visat oanade talanger i köket! Jag har gjort morots- och palsternackssoppa.

Förutom morot och palsternacka hade jag i apelsinskal, grönsaksbuljong, curry och spiskummin. Jag kokade allt ett tag tills jag trodde att rotfrukterna var tillräckligt mjuka. Sedan mixade jag allt med en mixer och blandade i lite creme fraiche. Efter att ha hällt upp allt i en skål så la jag på lite purkolök på toppen så att det såg fint ut. Sen åt jag.

Det var gott. Fast kanske lite för mycket creme fraiche. Och kanske att man skulle ha haft lite krutonger till. Eller ett bröd. Men ändå, 4 av 5 toasters!

Inga kommentarer: