fredag 1 januari 2010

men dagisbarnen äter ju gelantin!

Det blev nyår nyss. Innan dess var jag och min ena syster hemma hos min andra syster, som inte var hemma, och spelade Guitar Hero. Sen var vi på Hagagatan och åt mat och sånt och den vi var hos tjatade på mitt val av mat. Tydligen var det väldigt jobbigt att jag inte åt mjölkprodukter, trots att jag hade med mig min egen mat.
-Äter du chokladmousse? Äter du choklad? Dricker du Coca Cola?

Chokladmoussen åt jag inte för den var det gelantin i. Då började hon gapa om barnen på hennes dagis som inte åt griskött men som ändå åt godis med gelantin i, så så noga kunde det väl inte vara? Och choklad, det är det ju inget kött i? Och Coca Cola, kan du verkligen dricka det? Jag tror det är transfetter i det. Hela kvällen var det tjat. Jag blev så himla sur! Låt mig vara vegetarian ifred och låt mig vara känslig mot mjölkprodukter. Snälla!

3 kommentarer:

Pausfogel sa...

verkligen!

Unknown sa...

usch, vilken irriterande människa. "kan du dricka Coca cola", är människan på riktigt?

Du menar alltså att du hade med dig egen mat och värden var ändå tvungen att vara så oförskämd att visa sitt förakt mot icke-köttätare.

Jag må inte vara en av er men jag stödjer er i att få vara icke-köttätare utan liknande händelser.

Linda sa...

Hon var på riktigt. Tyvärr. Trots egen mat, ja.