torsdag 7 januari 2010

Jag hittade rätt Arbetsförmedling idag! I Gamlestaden. Jag fick gå jättelångt från hållplatsen innan jag kom fram (kanske mestadels för att jag gick fel). Någon osmart person hade kommit på att skylten skulle sitta på den sidan av byggnaden som inte syndes om man kom från spårvagnen. Ganska dumt, tycker jag.

Sen träffade jag nån snubbe där som jag skulle lägga upp en handlingsplan med. Först verkade han bra och hade bra teorier men sen började han säga att mina ansökningshandligar inte var tillräckligt bra, trots att de på kontoret i Norrköping och på Adecco har sagt att de var det. Han sa att det var dumt att skriva namn, ålder och vart man bor i det personliga brevet, för det kunde man lista ut genom att läsa CVt. Det är i och för sig sant men jag tycker att man presenterar sig och jag skulle tycka det var irriterande att behöva bläddra bland papper för att hitta sånt. Men okej, jag får väl andra på det då. Suck.

Sen när jag åkte hem igen satt jag och tänkte på nåt och missade min hållplats och fick gå extra långt tillbaka. Det gjorde inte så mycket.

1 kommentar:

le Bitch sa...

Haha! Lidl! :P Jaja... så kan det gå... Läste just om te-datorn också. :P Den är lite udda... Hoppas du fick sova gott inatt istället... (lär inte ha varit någon hund som skällde i alla fall... det gjorde han inte hos oss heller) Hehehe. Hur som. Vi hörs senare :P