torsdag 26 februari 2009

I love you but I've chosen death

Jag har varit dödssjuk. Så mitt "jag är nog lite sjuk" i förra inlägget var den värsta underdriften jag någonsin har kommit med. Som tur var så var jag bara dödssjuk i ungefär ett dygn. Det började med huvudvärk i måndags. Min syster blev då arg på mig för att hon trodde att jag ljög bara för att slippa följa med henne på gratisträning. Det gjorde jag inte. Sedan vaknade jag mitt i natten och hade jättejättejätteont i magen. Sedan var det ny dag; tågåkardagen. Huvudet gjorde ont. Magen var okej. Sen; tillbaka i Arvika. Då gick det bara utför. Jag kunde inte mycket annat än att ligga raklång i sängen med händerna utmed sidan, för hade jag dem på magen så skulle det gå mycket, mycket illa. Jag såg nog slutet på ljuset. Jag gick upp ibland som en zombie och vit som ett spöke. Duscha med feber är ingen hit men jag gjorde det ändå. Det slutade ganska illa och jag var ännu svagare än vanligt. Sen spydde jag. Det var otrevligt. På kvällen var jag ändå tvungen att bege mig till Parkgatan för det var mycket länge sedan jag var där eftersom jag befann mig i Norrköping några dagar. Det gick ganska dåligt. Jag drack lite värktabletter och låg raklång. Sedan sov jag. Sedan var det mitt i natten och jag var tvungen att gå upp på toa. Inget smart val, för det snurrade i min skalle och tystnade i öronen och svartnade för ögonen och benen orkade inte bära mig. Så jag fick lägga mig ner på golvet och be om hjälp för att ta mig därifån. Hemskt var det men jag fick hjälp. Bra det. När det sen blev morgon fick jag skjuts hem och så sov jag till eftermiddagen och sedan mådde jag ganska bra så då köpte jag ett par skor, ett linne och två lampor. Bra det. Nu mår jag finfint. Jag har till och med städat. Hurra!

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj! Hoppsan sa! Tur att jag kommer till Arvika och tar hand om dig i helgen då... :) *kramar om hårt*