måndag 10 maj 2010

vart du vill så fort du kan!

Igår avslutades GAS-festivalen med en spelning i Skansen Kronan. Det var ett litet norskt/amerikanskt band med flimrande TV-apparater och konstiga instrument. TV-apparaterna var tydligen kopplade till intrumenten så flimret på TVn ändrades när intsrumenten lät. Det var häftigt. Men det gjorde ont i ögonen efter ett tag.

Efter konserten var det funkismiddag/avslut/whatever på en liten grekisk restaurang i Vasastan. Vi fick gratis mat och dricka och sen mitt i natten fick vi taxi-kort så att vi kunde ta oss hem. Det går inte alldeles för många spårvagnar klockan halv 2 en söndagsnatt. Så jag åkte taxi för första gången i Sverige. Gratis. Utan kortet som man fick skulle det ha kostat mig 331 kronor. För den lilla biten.

Innan jag åkte var jag lite nervös; hur åker man taxi? Men det gick bra. Jag var så trevlig så och taxichaffisen var så trevlig så. När jag klev på så ville jag bara citera Håkan genom att säga "vart du vill så fort du kan!", men jag lät bli. När jag gick av sa jag god natt. Han sa det inte tillbaka. Han skulle ju jobba resten av natten. Fail.

Inga kommentarer: