tisdag 18 maj 2010

jakten på baristaskrubben

Jag har börjat ha praktik. Mest har jag stått i garderoben. Men igår fick jag vara i serveringen. Kul med lite omväxling. Efter några timmars arbete sa han som jag jobbade med att vi var tvugna att ha en baristaskrubb men att den var utlånad till ett annat ställe. Kunde jag springa och hämta den? Det var inte långt. Såklart jag kunde! Så jag sprang (läs: gick). När jag kom fram så hade de lånat ut den till ett annat ställe så då gick jag dit. När jag kom dit så hade de i sin tur lånat ut den till ett tredje ställe. Jag började undra om stället jag är på var det enda stället i stan som hade en baristaskrubb. Och är det verkligen okej att låna vidare andras saker? När jag kom till tredje stället så hade jag äntligen kommit rätt!

Baristaskrubben bestod av ett platsrör med lite "stålskrubb" fasttejpad på toppen och ett drinkparaply fastsatt i skrubben. Jag tyckte det såg mycket suspekt ut men ifrågasatte inte. Jag tog saken och skyndade mig tillbaka. När jag kom tillbaka så började alla skratta. Först trodde jag det var åt paraplyet men insåg ganska snart att det var åt mig. Jag hade blivit lurad! Det fanns aldrig nån baristaskrubbb att hämta. Det jag hade hämtat var bara en massa ihopsatta saker. De hade "invigit" mig. Kul! Eh...

Tydligen gör de så med alla och tydligen är alla ställen i stan med på det. Nån hade varit borta i över en och en halv timme. Jag klarade det på under en halvtimme.

1 kommentar:

Le Bitch sa...

Hahahahahahahahahahahaaaaaaa!!!!!! ASROLIGT!!!!