söndag 28 mars 2010

när Tosse kommer på besök

Igår träffade jag ju Tosse. Vi var på väg till Hagabion för att fika men på väg dit såg vi en affisch om Ship to Gaza och bestämde oss för att åka dit istället. Det var roligt där. Små fina trubadurer och harpspel och bosnisk folkmusik och en nedsläkt Earth Hour med en massa stearinljus och Loke som spelade alldeles jätteakustiskt. Och billig linssoppa och Trocadero.

Innan vi gick därifrån så tog jag med ett knippe ballonger. De var fina och jättestora. På spårvagnen ville alla ha mina ballonger. De fick de inte. Nu hänger de i mitt vardagsrum.

När vi kom tillbaka hem vid tre så kom Tosse på att det var bra att kolla när hennes flyg tillbaka till Makedonien skulle gå på eftermiddagen. Det skulle gå runt 3. Från Arlanda. Hon hade visst bokat fel. Vi skulle kolla tåg till Stockholm men SJs sida funkade såklart inte så vi gjorde picknick och åkte tillbaka till stan igen och hängde på låset till stationen så att hon skulle hinna med första tåget. Det var spännande. Sen åkte jag hem och somnande i alla mina kläder och sov till sent på eftermiddagen.

Inga kommentarer: