lördag 21 november 2009

solen i ögonen (och spilld mjölk överallt)

Jag drömde att jag, min familj och en kompis skulle åka på bilsemester. Vi var sju personer men det fanns bara fem platser i bilen. Som tur var fanns två extraplatser. När alla hade satt sig och vi hade åkt några meter så såg vi en annan av mina kompisar komma emot oss.
-Just det, han ska ju också med!
Det resulterade i att jag inte fick plats. Så jag klev ut bilen och gick hem. Jag tror det regnade.

Sen vaknade jag av att min syster ringde och klockan var halv elva och jag gick till biblioteket och lämnade böcker och det var blå himmel och solsken.

2 kommentarer:

malin sa...

Vart kom (och spilld mjölk överallt) ifrån?
Men man ska inte gråta över spilld mjölk, som man säger!

Pausfogel sa...

Vi är gårdagens kärlek och stora i orden
som vaknar med skräck och panik under borden
Vi är de som vill ha allt
Vi är de som lovar tusenfalt


det är ok!