onsdag 6 maj 2009

jag sover mycket mer än jag borde

Jag sover 16 timmar. Jag vaknar och är trött. Jag sover 5 timmar. Jag vaknar och är trött. Jag sover lagom många timmar. Jag vaknar och är trött. Det spelar ingen roll hur mycket eller lite jag sover för jag har drabbats av den där trötthetskänslan som sömn inte hjälper mot.

Jag försöker ringa och få hjälp men jag kopplas och kommer tillbaka till mig själv för växeln är visst trasig. De ber mig ringa senare. Jag ringer senare. Jag kopplas. Den här gången fungerar det. Det går fram fler än tio signaler. Ingen svarar.
-Inget svar, säger hon som kopplade mig. Vi försker igen.
Det går fram över tio signaler igen och jag lägger på. Ger upp. Det är ingen idé att försöka hitta hjälp för det finns ändå ingen.

Jag orkar inte ens dra upp persiennerna.

Inga kommentarer: