fredag 8 maj 2009

Jag är sjuk, sjuk sjuk sjuk

När jag kom hem inatt satt 5 stycken i vardagsrummet och snackade skit och provade vin. Jag hade världens värsta huvudvärk och ville skjuta dem allihopa så att de blev tysta. Jag gick in och satte mig hos dem ett tag för att inte verka otrevlig men när svimningskänslorna tillslut avlöste varandra gick jag för att sova. Men det gick inte. Huvudvärken var den värsta jag någonsin haft. Den var så intensiv så att det kändes som jag skulle spy. Jag grät av smärta och kunde inte ligga på något bekvämt sätt. Jag kunde inte ligga ner, inte sitta upp och inte stå upp. Jag var svimfärdig och vågade knappt resa mig. Det var varmt. Det var kallt. Jag klädde på mig massa kläder. Jag öppnade fönstret. Jag var tvungen att smsa min huskamrat för att få lite vatten. Jag grät. Jag kunde inte ligga still. Jag kunde inte röra på mig. Jag gick på toa, såg i spegeln att jag var blekare än på länge och hade svartare ringar under ögonen än någonsin. Gick tillbaka till mitt rum. Gick tillbaka till toaletten. Spydde. Gick tillbaka till mitt rum. Jag kände att kroppen domnade bort. Det var varmt. Det var kallt. Kuddarna var överallt. Jag kastade iväg dem. Jag hade byxor, två tröjor och två täcken. Det var kallt. Det var varmt. Sedan tror jag jag somnade.

Jag vaknar av ett tidigt sms där någon undrar vart man kan köpa biljetter till kvällens spelning med Dia Psalma. Jag svarar. Någon svarar tillbaka och undrar varför det inte står på affischerna. Hur ska jag veta det? Jag gör inte affischerna. Jag svarar att det nog hade glömts bort. Jag somnar om. Någon annan skickar ett sms och frågar om jag lever. Jag svarar att jag lever. Någon annan säger att jag måste ringa doktorn nu. Jag blir irriterad och svarar "För huvudvärk och feber? Nej.". Sedan blir telefonen tyst. Mitt huvud skriker. Jag försöker dricka vatten. Det känns inte bra. Det hjälper inte.

Jag är sjuk och det är synd om mig och jag vill vara hemma och bli omhändertagen.

1 kommentar:

Le Bitch sa...

Söta gumman! Jag ringer dig när jag är i sverige! Puss och kram!!!