fredag 15 maj 2009

500 mil, blommor och Jehovas vitte

Jag var ute och gick idag. Jag gick till Dottevik och tillbaka. Det är typ 500 mil. I Dottevik finns värsta husen! Värsta stora, antagligen dyra, husen. De har blomrabatter större än Ica och Konsums blomutbud tillsammans, uppfarter längre än vintern och studsmattor större än allt!

På väg tillbaka in till stan såg jag ett Jehovas vittne komma emot mig. Jag greps av lite panik och svängde av på vägen som råkade göra en sväng precis där jag var. Jag såg blommor på vägkanten. Jag började plocka. Färgätmigej, violer, kärringtand och rosa vitsippor. Plötsligt såg jag att Jehovas vittne också hade svängt av men jag kunde inte lämna mina blommor. Jag log mot honom, han log tillbaka. Jag kollade bort och kollade tillbaka. Han log. Jag tänkte hälsa men han kollade bort. Jag gick längre in bland träden för att plocka fler blommor och sen var han borta.

Jag har så svårt att säga nej till saker så jag skulle säkert ha låtit honom övertala mig att konvertera om han bara hade börjat prata med mig. Vilken tur jag hade att han inte gjorde det.

Inga kommentarer: