söndag 19 april 2009

Kil

Kil. Där har jag bytt tåg många gånger. Oftast får man vänta en halvtimme, ungefär, kanske lite mer, på det anslutande tåget. Men i torsdags var det bara 5 minuters väntetid. Det var det bästa bytet jag någonsin haft! Fast idag när jag åkte tillbaka var väntetiden 1 timme och 22 minuter. Suck. Medans jah väntade drack jag energidryck och åt koffeintabletter och pratade med en alkolist om hans barnbarn i Norrköping om om hur han vägde bara 1,2 kilo när han föddes (hans mamma hade ramlat på isen när hon gick över till stan för att köpa ägg. Då föddes han och hans syster lite för tidigt). Han pratade om att han inte gillade den nuvarande regeringen och att man måste satsa mer på ungdomarna eftersom det är de som kommer ta över tillslut. Han sa att Arvika var fint och det visste han eftersom han ju var född och uppvuxen där. Sedan gav han mig lite stadshistoria.

Jag tycker han var trevlig.

Kil är också ganska trevligt. I alla fall när det är soligt och man inte behöver vara där i mer än 1 timme och 22 minuter.

Inga kommentarer: