torsdag 16 april 2009

Jag gillar inte hur jag går omvägar runt stan för att slippa gå förbi hans jobb. Och jag gillar inte hur jag inte vill gå ut mellan tolv och ett för att jag vet att han har lunch då och jag inte orkar stöta på honom. Jag gillar inte att han får mig att må så här.

Och förut var jag ute mellan tolv och ett och på väg hem såg jag honom och jag tittade till en gång extra för att se om det verkligen var han och sedan visste jag inte vad jag skulle göra. Det kändes dumt att gå iväg och det kändes dumt att stanna till och vänta på honom. Så jag gick. Och jag önskade att han skulle komma efter mig. Det gjorde han inte. Såklart inte.

Nu ska jag åka till Göteborg. Som nån slags flykt. Jag tycket det är jobbigt att vara i samma stad som honom just nu och veta hans exakta dagsschema. Jag måste iväg lite. Jag vet att allt kommer finnas kvar när jag kommer hem igen men jag får ta det då. Nu bara vill jag iväg.

Inga kommentarer: