onsdag 14 oktober 2009

dataintrång

Idag i NT stod det att svenska bankkort måste bytas ut.
-Hm, intressant, tänkte jag och läste vidare.
Det stod att det handlade om Mastercard och Visa.
-Hm, jag börjar bli orolig, tänkte jag.
Det stod att de hade drabbats av dataintrång och att någon kommit över information om kortnummer.
-Hm, jag börjar bli nervös och skruvar besvärat på mig, tänkte jag.
Det stod att det inträffade hade skett utomlands. I Spanien.
-Aaah, jag blir livrädd! tänkte jag. De har kommit på mig!
Jag kom fram till att det var lika bra att ge upp direkt och erkänna mig skyldig, så jag mejlade in min berättelse från händelsen och bifogade en bild från själva förloppet. Som ni ser på bilden är jag just på väg in i Visas datasystem. Som tur är är jag urusel på siffror, så jag har ingen användning för alla banknummer. De kan få dem tillbaka. De bara ligger på golvet och skräpar ändå. Men jag pallar inte ta mig in i datasystemet igen för att återlämna dem. Vill de ha dem får de komma och hämta dem. Jag är hemma mestadels av dagarna så det vore inte så svårt att hitta en tid som passar oss båda. Välkomna!