torsdag 11 februari 2010

dagens foton från ett annat år

Alltså, Karin har ju börjat med något som, på svenska, heter "dagens foto". Jag vill ju inte vara sämre men heller inte sno hennes idé. Så jag har kommit på något likande; "Dagens foto/foton från ett annat år". Ni fattar va? Att jag lägger upp en eller flera bilder från det datumet som är just nu men som var ett annat år. Te.x. en av bilderna här nedan är från den 11 februari 2008. Den andra från den 11 februari 2007. Alltså, samma datum men ett annat år. Inga konstigheter.

Sen kanske ni vill ha en förklaring av bilderna som läggs upp också. Det ska ni få. Den första bilden är från när jag var i Linköping på Klimatfestival. Där spelade Emil Jensen. Innan spelningen hade jag mejlat lite med honom och frågat om jag kunde få intervjua honom till mitt projekt som jag gjorde då. Det sa han att jag kunde få göra. Men sen när vi träffades så hade han inte tid och bad om att få ta intervjun via mejl istället. Det var trist men gick bra. Jag fick i alla fall ta en bild!

Den andra bilden är på dörren till mitt rum på Wendelsberg. Den som är uppmärksam märker att något är på tok. Jag heter väl inte Jenny? Nej, det gör jag inte. Men någon hade tagit alla Jennys lappar och satt min min dörr och alla mina lappar och satt på Jennys dörr. Jag fattade ingenting. Jag förstod inte vart jag var. Jag var tvungen att skicka ett förvirrat sms till Jenny.
Det var helt snurrigt. Men kul.

1 kommentar:

Pausfogel sa...

Ah, du menade så, hur jag valde bild. Jag bara valde lite hipp som happ jag, men det här verkar roligt! Mera!