tisdag 14 juli 2009

she's a birthday girl

Idag har jag fyllt år. Dagen har varit indelad i två delar kan man säga; del 1 - den dåliga delen och del 2 - den bra delen.

Del 1: Jag vaknar, efter att knappt ha sovit, av ett sms klockan HALV 6. Sedan fortsätter det ringa och plinga fram till 11 då jag går upp (vad är det med släkt och inte fatta att man hör av sig lite senare under dagen?!). Jag går iväg till en brevlåda för att posta brev till Skatteverket men märker när jag kommit fram och jag glömt sätta på frimärke. Jag går hem igen och börjar baka muffins för min muffinsbjudning senare på eftermiddagen. De första muffinsen blev platta och höll inte riktigt ihop som de skulle. Glasyren smakade bara citron. De andra muffinsen blev också platta och föll isär ännu mer än de förra. Jag vet inte vad jag ska göra, så jag smsar folk och säger att det inte blir nåt med att äta muffins. Jag konstaterar att jag har mitt livs sämsta födelsedag och bryter ihop lite där i köket. Sedan rings jag upp och talas till rätta och sätter igång att baka andra saker istället för muffins. Fuck muffins! Yeah!

Att baka andra saker kändes dock som ett misslyckande. Jag hade ju muffinshandlat och gjort rosenvatten och plockat rosenblad och tänkt använda mitt 3-vånings-kakafat. Men icke!


Del 2: Folk kommer. Jag får en bok, hallon, två gula ankor och en trisslott (nitlott). Vi äter kakor och dricker kaffe/vatten/saft/vatten med socker och lyssnar på musik. Jag är fortfarande lite besviken över uteblivandet av muffinsen. Tiden går och folk börjar gå hem. Karin och Bo går inte hem. Vi fyller vattenpistoler och går ut på taket. Det var roligt. Det regnade inte. Solen gick tillslut ner bakom husen och vi gick in. Snart gick Bo. Snart gick Karin. Jag stannade kvar.



3 kommentarer:

Pausfogel sa...

bättre än bra!!

Le Bitch sa...

Nenny störde sig fruktansvärt på hur dåligt hon skött sig på din födelsedag... Mobilen e lite paj idag.. :S Och internet var... inte tillgängligt... Men! Nu har jag nycklar till min lägenhet. Och kontrakt! Och allt möjligt annat i mitt huvud som jag önskar fanns i lägenheten... :P

Grattis i efterskott, och jäklar vilken fin efterfödelsedag vi kommer fira hemma hos mig i Götet när du kommer hit!

Linda sa...

Åh, ja! Jenny, jag längtar!