torsdag 4 juni 2009

Allt

Jag läser en bok. Den heter Allt. Den är skriven av Martina Lowden. Jag har just börjat så jag vet inte om den är bra eller inte. Fast än så länge gillar jag den. Sidorna är guldfärgade. Det gillar jag mest.

Såhär står det att den handlar om: "...om metallhjärtan, rödvinshjärtan, dandyhjärtan och tigerhjärtan. Om STJÄRNOR & HJÄRTAN. Mest hjärtar M bästisarna Nya ordhandboken och Svenska Akademiens Ordlista. När hon inte läser dem från A till Ö jagar hon sländor, stickar jumprar och hoppar av psykologlinjen för att bilda skola..."

Det låter ju som en perfekt bok. Jag tycker det är okej att bli kär i en bok för att den verkar bra när man läser på baksidan. Och för att den har guldsidor. Det tycker jag faktiskt är okej.

2 kommentarer:

The girl with the thorn in her side sa...

Å, jag köpte den boken också pågrund av baksidan! Först var den svinbra och jag var kär, sedan tröttnade jag på den.

Linda sa...

Hm, jag hoppas jag inte tröttnar.