måndag 9 mars 2009

pez = fisk på spanska

Igår hände det. Vi trotsade snömoddet och begav oss ut på vägen till Charlottenberg, detta shoppingparadis. Och det var underbart. Jag kunde äntligen köpa en skitstor ram. Och massa fina inslagspapper och svart presentsnöre. Men det bästa av allt köpte jag inne i en stor godisaffär. När vi kom in där sa jag;
-Säg till om du ser sånna där Pez-figurer.
Och så direkt kom svaret;
-Precis där.
Jag kollade och där var en hel hylla med Pez-figurer. Underbart! Jag har gått i en månad och längtat efter sånna. Vad som var lite tråkigt var att de inte fanns några med de gamla huvudena; de som fanns när jag var liten. Men jag nöjde med med en Wååliiiiii. Nu är jag nöjd och glad. Tänk vad lite spansk fisk kan göra!



1 kommentar:

Anonym sa...

Hahaha! Du är cool Linda! Pöss!